Thursday 18 June 2015

Holidays in the sun


Da se podsetimo, koliko su to ovi Naši, danas, bolesno neoriginalni:


Jeftini odmori na tuđoj bedi!
Jeftini dijalozi, jeftina scenografija!

Ne treba mi odmor pod suncem, hoću u novi Belsen da vidim malo istorije jer naša ekonomija danas pokazuje zavidne rezultate. Eto, sada imam razlog da i dalje čekam na taj Berlinski zid. Kod kuće imam ugrađene zvučne efekte u zidu od dva cola, ali ja i dalje čekam da me komunjare pozovu. Nisam zahtevao da bude sunčano vreme, ali dobio sam Treći svetski rat u aranžmanu. I sad gledam preko zida, a gledaju i oni mene. Bulje tako, ceo dan i celu noć... Ne postoji razlog da tu i dalje budem, ali ja imam razlog koji uopšte nije razlog pa i dalje čekam kraj Zida. Znam da moram da pređem preko, ali uopšte ne kapiram zašto je to tako... Možda sam klaustrofobičan, previše paranoičan - na sve strane klozeti, samo čekaju da u njih popadamo? Ali ja sada imam razlog, mada ne baš pravi, da i dalje čekam pred tim Zidom. Moram preko, mada ne znam zašto - ali jednostavno moram.

Molim vas, ne čekajte na mene.


"Inspiraciju za ovu pesmu dobio sam prilikom puta na ostrvo Džerzi. Pokušali smo da tamo odemo na naš, domaći Odmor pod suncem, ali nikako nije išlo: jednostavno su nas najurili odatle. Par nedelja kasnije otputovali smo za Berlin. Iako je vreme bilo kišovito, a grad delovao depresivno, nekako smo svi osećali olakšanje što odlazimo iz Londona. Biti u Londonu, u to vreme, činilo je da se osećamo kao da smo zaglavili u konclogoru - na sve strane konstantna mržnja i pretnje nasiljem. Najbolje što smo tada mogli, bilo je da pobegnemo u neki drugi konclogor. Dekadentni Berlin nam se učinio kao dobra ideja. Taj grad me opčinio i eto odakle ideja za ovu pesmu. Svideo mi se Zid i sveopšta ludnica u Berlinu. Oni preko zida, komunisti, videli su samo cirkusku atmosferu Zapadnog Berlina, grada koji nikada ne spava - i to je bio sav utisak koji su mogli da steknu o Zapadu."

- John Lydon (Taringa, 22.09.2013)


Sex Pistols
"Holidays in the sun"
(Never mind the bollocks here's the Sex Pistols, 1977)

***

Elem:
Ostajte ovde - letujte domaće?
Cirkuska perspektiva & konclogor-filing?
Procvetala ekonomija & Treći svetski rat?
Zid sa pogledom na Zapad?
Ima li još nešto da se ne poklapa sa...


Vremenska prognoza za danas? 
- Oblačno.
Padavine?
- ... (tišina tamo)

No comments:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...