Sunday 16 July 2017

Tri kineske kletve


Evropski Savet 14.07.2017.
(obraćanje medijima)

Zaključci predsednika Donalda Taska nakon susreta sa predsednikom Srbije Aleksandrom Vučićem


Dobar dan. Drago mi je da danas poželim dobrodošlicu u Brisel predsedniku Vučiću. Srećan sam što sam mogao i lično da mu čestitam povodom njegovog izbora.
Dozvolite mi da započnem podsećanjem da je podrška Evropske Unije evropskoj perspektivi Zapadnog Balkana nedvosmislena. To su jednoglasno potvrdili njeni lideri u Evropskom Savetu u martu. Što se tiče brzine procesa pridruživanja, on će zavisiti od vašeg napretka u programu reformi.
Jedan od primera saradnje Evropske Unije i Srbije u rešavanju zajedničkih izazova jeste pitanje nelegalne migracije. Dozvolite da se zahvalim na vašoj podršci, kako tada tako i danas. Nadam se da Evropska Unija i nadalje može računati na Srbiju, baš kao što i Srbija može može nastaviti da računa na to da će joj EU obezbediti neophodnu podršku.
Takođe, dopustite mi da vas pohvalim zbog vaše lične posvećenosti stabilnosti i bezbednosti tog regiona, koji ostaje strateški prioritet Evropske Unije. Tokom prvih pedeset dana vašeg mandata, imali ste sastanke sa skoro svim vašim susedima i regionalnim partnerima. Ohrabrujem vas da nastavite taj posao. Vaša uloga je apsolutno jedinstvena.
Nakon poprilično turbulentnog početka godine, Srbija se danas uključuje u dijaloge - u međusobne razgovore, ne u priče - i ja pozdravljam vašu stalnu posvećenost dijalogu između Beograda i Prištine i vašu spremnost da i dalje, kako na domaćem planu tako i sa kosovskim kolegama, utičete na  buduće odnose.
Po meni, završnicu tog dijaloga i srbijanskih reformskih napora predstavljaće punopravno članstvo Srbije u EU. To smo u Solunu obećali i spremni smo da ispunimo. Nedavno ste ponovo naglasili da je Srbija napravila svoj geostrateški izbor i da tu nema povratka unazad. Mi očekujemo da će se vaše akcije voditi za vašim izborom.
Konačno, ohrabrio sam predsednika Vučića da sprovodi reforme u cilju jačanja vladavine prava podjednako energično i dosledno kao što je sproveo napredak u ekonomiji. Čvrsta i snažna vladavina prava predstavlja konačni signal da ste spremni za ulazak u EU. Hvala vam.



"Postoji perspektiva, i to je dobro, ali Srbija želi da dobije značajniju motivaciju. Ali zadovoljan sam onim što sam čuo. Ubedio me je da računaju na Srbiju, verujem mu. I mi imamo dosta da uradimo. Mislim da smo čuli da postoji jasna opredeljenost, odlučnost da, ako uradimo svoj deo posla, da ćemo postati član EU, kako je EU i obećala. Videćemo, uradićemo naš deo posla. Moje mišljenje je da bi naši ljudi bili bolje motivisani ako znaju rok za ulazak u EU, ali danas nije bilo moguće dobiti konkretan rok. Jasno je da u ovom mandatu ne možemo da postanemo članica, ali se nadamo da bi to moglo da bude moguće u sledećem mandatu Evropske komisije, do 2019, 2020.
Razgovarali smo o procesu dijaloga sa Prištinom pod okriljem EU i perspektivama i našim predviđanjima u vezi sa tim. Šta mi vidimo kao mogućnost da završimo taj proces, kako to da uradimo i kako da budemo podjednako zadovoljni ili nezadovoljni u Beogradu i Prištini. Kako da uradimo nešto za trajni mir u regionu.
Dobili smo neke sugestije (oko spoljne politike Srbije op.). Učinio sam sve da objasnim naše stavove. Donald Tusk je prijatelj Srbije, ume da se stavi na naše mesto i razume naše stavove. Ima stvari koje treba da se uzmu u obzir ili da se promene u budućnosti ako želimo da budemo članica EU. Naše je da se nadamo i uradimo svoj deo posla."

(Tanjug, Informer i ostali AV sajtovi)

#
OK, dosta citiranja ljubavnih razgovora evrobirokrata i izabranog predsednika, nego, odmah da ste izneli transkripte ovih izjava na sunce! To jest, trebaju Ani da ih odnese tetki za lek... u rusku ambasadu.


p.s.
Zanimljivo je (a i nije) koliko lajkova, retvitova i komentara ima gornji Vučićev tvit, ali još je zanimljivije ko ga sve lajkuje. Eto, našao se među lajkerima i zvanični tviter nalog Saobraćajnog preduzeća "Lasta" AD, onog istog kome Savamali trenutno ruši centralnu autobusku stanicu. Šest tvitova, tri praćena, jedan pratilac i 22 striktno AVfilična lajka za godinu i po dana - pa malo li je za službeni tviter nalog jednog (paradržavnog) preduzeća?!
Lajkuj majstore, nova stanica je u pitanju.


p.p.s.
Zanimljiv je i sat na Vučićevom sajtu:
Oni su u 15:37 (GMT+1 vremenska zona) ladno na njuz-traci ("najnovije") danas objavili da je u 15:43 Vučić itdetcblablabla. Dakle, taj sajt je definitivno u naprednoj, GMT+1.06 vremenskoj zoni, baš kao i osoba po kojoj se zove. To je ta +6minutna budućnost u koju veruju. Ne verujem da ne umeju da naviju veker, ili nedajbožemesakloni da ga "internetski" sinhronizuju.
Garant je tako, il' nikako.

***
Stvarno, zanimljivi neki ljudi, sajtovi i vremena. Baš kao u prvoj od tri drevne kineske kletve:
1. Dabogda živeo u zanimljiva vremena.
2. Dabogda te primetili važni ljudi.
3. Dabogda našao ono što si tražio.
Zanimljivo je i da su sve tri kletve poodavno ispunjene.
I ništa.
Kineska roba, jbg.

No comments:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...